Friday, October 12, 2012

The Holy Piaseczner on Simchas Torah

I meant to post this before Shmini Atzeres. Just some mekoros from the Rebbe zy"a connected to simchas haTorah. B'ezras Hashem we should internalize his words. Simchas Torah may be over, but it's not really over. You know what I mean. And this reminds me that I recently lost my copy of Aish Kodesh by having it shipped from EY to America. It never arrived. :( Hope the finder enjoys. :)


קהלת רבה – פרשה א
א ארשב"י כתיב (ישעיה ס"ה) "כי כימי העץ ימי עמי" ואין עץ אלא תורה שנאמר (משלי ג') "עץ חיים היא למחזיקים בה". וכי מי נברא בשביל מי התורה בשביל ישראל או ישראל בשביל תורה? לא תורה בשביל ישראל אלא תורה שנבראת בשביל ישראל הרי היא קיימת לעולמי עולמים ישראל שנבראו בזכות' עאכ"ו!

חובת התלמידים – פרק ח, דף עו (הרה"ק רבי קלונומוס קלמן שפירא מפיאסעצנא הי"ד זי"ע)
(לענין המדרש הנ"ל) השתאה והשתומם, התורה שהיא כל כך קדושה, תורת ה' שכל כך השתוקקו המלאכים אליה, כל עצם ותכלית בריאתה, בשביל ישראל היא. האין סוף לסיני בא ועמו מרבבות קדש, הרעים אצ השמים והרעיש את הארץ והכל בשביל ישראל. תכלית ביאתו וטרחת קדשו, היה להעמיד אטתך ואת חברך שתהיו ישראלים עם קרובו קרובים ממש, וזאת תהיה גם מטרתך אשר אליה תמיד תשתוקק, שתהיה קרוב אליו, לבך ונפשך ירגישו אף הם את הקדוש ישראל אשר שוכן בקרבם וכו' כנזכר לעיל. ואם כן, גם אתה צריך לפעול בזה, צריך אתה להתעורר את נפשך ממסגרתה אשר היא סגורה בגופך ולקרבה אל אביה המצפה אליה. עבודה ופעולה והרגל רב צריכים לזה.

שם – פרק יב, דף קכה
כך הוא הדבר, התורה מן השמים היא, ובלמודך את התורה אתה עולה שמימה. אל ה' אתה עולה ובו אתה מתיחד, והוא יתברך נמשך למחך ולבך ושוכן אף בגופך. כי מה הוא שכל התורה שאתה מעיין בו, ה' נתן את התורה ושכל הזה דעת אלקים הוא. ולמה זאת וזאת מצוה וכו', מפני שכן רצה ה'. וכיון שעוררת את נפשך, מעט גליתה ובה אתה מתיגע בתורה ומעין בה, מדבק אתה את נפשך ומחך לה', וכשאתה מבין דבר מדברי התורה, אז שכל ה' כביכול בך נמצא עתה, כמו שאיתא ספרים הקדושים מזה. וכשאתה מעורר את רצונך לתורה ולמצוות, רצון הזה לא שלך הוא, רק הכביכול רוצה עתה בך את התורה ומצות, כי זהו עצם התורה ומצות שה' רוצה אותם, ועתה נתגלה רצונו זה, בך, ואתה מרגיש את רצון ה' לתורה ומצות בך. והיש יחוד גדול מזה, הוא יתברך אשר למעלה מכל העולמות, אין סוף ואין תכלית, ואף המלאכים שואלים איה מקום כבודו, מתיחד בך ושוכן בקרבך.  

צו וזרוז – אות ל (הרה"ק רבי קלונומוס קלמן שפירא מפיאסעצנא הי"ד זי"ע)
האיש ישראל בעול עבודת ה' נתון הוא תמיד, אבל לשמוח לפני ה' בשמיני עצרת ושמחת תורה כמה טורח ועמל עלתה לו, ואפשר רק אחר ראש השנה ויוה"כ שעברו עליו, יזכה לה. כשמתחיל להתלהב בשמחה, יתמרמר לבו בו, במה תשמח כשישראל אף ידידך ואתה כל כך בצרות שקועים ובדגאות עמוסים. ויתחזק ויאמר, עם אלקי אני שמח עתה. ה' הרם ונשא לעילא מכל העולמות אף מלאכי מעלה שואלים למקום כבודו, הוא אלקי נפשי רוחי ונשמתי, ובו יתב' ועם תורתו הקדושה שנתן לי באהבה אני שמח. הכל בטל עתה, אין עולם ולא דאגות, לא גוף ולא צרות, עמו יתב' בכל כחי אני מפזז ולפני כבודו אני רוקד.



No comments: